Tiense Suiker sluit campagne af met hoge cijfers

Tiense Suiker heeft de bietencampagne afgesloten met hoge cijfers: de bietenopbrengst lag op ruim 80 ton per hectare, het gemiddelde suikergehalte kwam uit op 18 procent. De bietencampagne eindigde op 3 januari.
Met deze opbrengsten kan de Tiense fabriek zich meten met de top van de bietenverwerkende industrie in Europa. Ter vergelijking: Suiker Unie realiseerde een suikergehalte van 16,7 procent en een wortelopbrengst van 83,2 ton per hectare.
Hoger resultaat dan in afgelopen jaren
Het Belgische resultaat was hoger dan de campagne van de afgelopen jaren. In 2014 sloot Tiense Suiker de campagne af met 77 ton bieten, in het jaar daarvoor was dat 73 ton.
De bietencampagne van Tiense Suiker is gestart op 21 september. De campagne duurde ruim 100 dagen. In totaal leveren bijna 5.000 akkerbouwers hun bieten aan Tiense Suiker.