Communicatie tussen boer en leverancier steeds vaker via email

E-mail staat momenteel op de derde plaats van meest gebruikte communicatiemiddelen. Vier jaar geleden gebruikte nog 7 procent van de Nederlandse boeren email om te communiceren met zijn leveranciers. Vorig jaar was dat percentage gestegen naar 30 procent.
Belangrijkste manier om contact te hebben met de leverancier blijft nog altijd het face tot face contact. 78 procent van de Nederlandse boeren geeft aan op deze manier te communiceren met leveranciers. Op de tweede plaats (70 procent) staat telefonisch contact.
Boeren in Duitsland en Engeland spreken juist het meest telefonisch met hun leverancier, respectievelijk 82 en 75 procent. Face-to-face contact staat in beide landen op de tweede plaats (Duitsland 59 procent, Engeland 40 procent), gevolgd door e-mail (Duitsland 9 procent, Engeland 13 procent). Duitsland is daarnaast het enige land waar de boeren ook nog gebruik maken van fax en post om te communiceren met hun leverancier.
Zowel de meeste Nederlandse als Duitse respondenten geven aan dat zij verwachten in toenemende mate digitaal te gaan communiceren met hun leveranciers.